2 hét alatt 8 kiló mínusz: próbáld ki a fehérjediétát - mintaétrenddel! | moonflower.hu

Villan ki fogyni, Tudsz lefogyni 7 hét alatt?, Kapcsolódó cikkek

Fogyni szeretnék! Ne egyek? Mennyit egyek? Szembenéztünk önmagunkkallegyőztünk minden kifogástés hatalmas lelkesedéssel vetnénk bele magunkat a fogyási folyamatba. Itt viszont újabb akadály tornyosul elénk: rendben, lefogyunk, de hogyan táplálkozzunk hozzá?

Kövessük valamelyik villám- vagy divatdiétát?

villan ki fogyni shzen fogyás

Esetleg váltogassuk őket? Vagy csak simán ne együnk semmit? Gondoljuk végig az alapoktól Sokat segít a döntés meghozatalában, ha kicsit átgondoljuk, miért is eszünk egyáltalán.

Szerző: Teremy Alex Örök csodálkozás számomra, hogy még mindig mindennapjaink része a villámdiéták és, ami körülötte van. Gyorstalpaló azoknak, aki esetleg nem tudnák, miről szól egy villámdiéta. Valamit megvonul magunktól, esetleg valamiből nagyon sokat eszünk vagy csinálunk és emiatt rövid idő alatt, kb nap alatt elég sokat fogyunk, legalábbis ezt állítják. Általánosságban amikor azt írják, hogy kilótól szabadulhatunk meg gyorsan, akkor nem írják oda, hogy ez hány kilós emberre vonatkozik. Egy 50 kilós ember sokkal lassabban fog fogyni, mint egy kilós.

Tekintsünk most el attól, hogy az evés egyértelműen társas tevékenység is, és nagyon sok kulturális és lelki vonatkozása is van. Nézzünk pár percre csak úgy a szervezetünkre, mint egy gépezetre, aminek üzemanyagra van szüksége a megfelelő működéshez. Fotó: Daniele BusoUnsplash Mire használjuk ezt az üzemanyagot? Elsősorban a puszta létezésre: légzés, anyagcsere, a sejtjeink-szöveteink felépítése, fenntartása, javítása, az állandó testhőmérséklet biztosítása.

Vagyis energiát igényel az is, ha csak fekszel és vagy. Ez az úgynevezett villan ki fogyni. Ez a teljes energiaigényünk több mint felét teszi ki.

Hogy kinek mennyi, az függ attól, hogy férfi-e vagy nő, hogy hány éves, hogy mennyi a súlya és hogy milyen a testösszetétele. Az izmok úgymond többet esznek, így edzettebb embereknek általában magasabb az alapanyagcseréje. Érdekes módon a túlsúlyos emberek alapanyagcseréje is magasabb, hiszen a zsír is egy szövet, amit életben kell tartani.

villan ki fogyni fogyókúrás bugyi

Emellett energia kell az ételek megemésztéséhez, valamint természetesen a fizikai aktivitáshoz. A fizikai aktivitás alatt gondolunk a sportolásra, de az olyan egyszerű dolgokra is, mint a boltba sétálás, a mosogatás, vagy a számítógép billentyűin való pötyögés.

Itt igen nagy életmódfüggő változékonyság figyelhető meg az egyes emberek között: ha valaki rendszeresen sportol, sokat jön-megy vagy nehéz fizikai munkát végez, neki több energiára lesz szüksége, mint valakinek, aki ülőmunkát végez és emellett még keveset is mozog.

villan ki fogyni laza mozgás súlycsökkenést okoz e

Így villan ki fogyni tehát össze a napi energiaszükségletünk, amit rendszeresen pótolni kell. Az ezen felüli többlet pedig zsírszövet formájában raktározódik. Az energia mértékegységét kilokalóriában kcal, leggyakrabban csak szimplán kalóriaként emlegetjük vagy kilojoule-ban kJ adják meg.

Én mindig a kalóriát fogom emlegetni, az szerintem jobban benne van a köztudatban. Miért érdekes ez? Ha tudod, hogy nagyjából mennyi a napi energiaszükségleted, az jó kiindulási alap a fogyáshoz. Ha minden nap kb. Ha rendszeresen túlléped, az előbb-utóbb hízáshoz fog vezetni. Ha pedig kevesebbet viszel be, az fogyáshoz.

2 hét alatt 8 kiló mínusz: próbáld ki a fehérjediétát - mintaétrenddel! | moonflower.hu

Ez persze így kicsit leegyszerűsített kép, és van, akinél nem ilyen egyszerű a dolog, de a többségnél azért lényegében így van. Tényleg, szóval egyek kevesebbet a fogyáshoz? Na most aztán újat mondtál Zsuzsi, köszi a hathatós segítséget… A kérdés továbbra is megmarad: mennyivel?

Hogyan lőjük be az energiabevitelt?

Tisztelet a kivételnek!

A fentebb említett alapanyagcserét fedezni mindenképpen szükséges. Lehet ennél kevesebbet enni, még fogyni is így.

Fogyni kalóriaszámolás nélkül - 5 Tipp kezdőknek

Utána a szervezet a fennálló helyzetet éhezésként kezdi értelmezni, és tartalékoló üzemmódba kapcsol, lecsökkenti az alapanyagcserét. Hiába eszel keveset, azt szépen el fogja raktározni, a fogyás megáll, akár még hízás is lehet a vége. Akkor mi lenne, ha koplalnék 10 napot, utána egy darabig ennék, aztán megint koplalnék?

Van lokális fogyás?

Az elég nagy butaság lenne. Csomó stressznek teszed ki a testedet a lelkedről nem is beszélve a semmiért. Arról nem beszélve, hogy a nagyon alacsony kalóriatartalmú diétának egészségügyi kockázatai lehetnek, ezért csak indokolt esetben és kizárólag orvosi felügyelet mellett lehet csinálni! Akkor most mennyit egyek?

Tudsz lefogyni 7 hét alatt?, Kapcsolódó cikkek

Az alapanyagcsere és a napi energiaigény becslésének van egy csomó módja: mérési módszerek és egyenletek tömkelege áll rendelkezésre erre a célra. Ezeknek az ismertetésétől most megkíméllek.

  • Testzsírszázalék elvesztésének legjobb módja
  • Fogyni szeretnék! Egyek? Ne egyek? Mennyit egyek? - TEHETSZ
  • Sárgarépa zsíréget
  • Kávé hatása a zsírégetésre
  • Villámgyors fogyás hasból, a főzelék diétával. Íme a mintaétrend
  • Villámdiéta vs. valódi diéta - Diet Maker
  • Effek mintavételi zsírégetés
  • Villám alakformálás: fogyj 10 kilót 2 hónap alatt!, Lefogy 2 hónap

A mi céljainkra teljesen megfelelő lesz a számtalan online kalkulátor is, amik közül nekem ez itt a személyes kedvencem. A kalkulátor kitöltés után megmondja az alapanyagcserédet, a kb. Mond dolgokat a fehérje, szénhidrát és zsír megoszlásról is, ezt egyelőre hagyd figyelmen kívül, ezekről a következő hetekben tanulunk. Hogy mennyivel csökkentsük a napi bevitelünket a napi szükséglethez képest? Úgy kalóriával. Ennek segítségével heti 0,5 kg-t lehet körülbelül fogyni.

Ha ennél többre hajtasz, a tapasztalt többlet jó eséllyel az izomtömeged elvesztéséből ered.

villan ki fogyni lgcp fogyás

Ami ugye az alapanyagcserédre is hatással van. A reális célok tehát: Egészséges fogyási ütemre törekedj! Ez azért nehéz, mert komoly türelemjáték.

De hidd el, megéri kivárni, mert a tartós eredmény elérésének ez az útja. A tested számára. És a lelked számára is. Hosszabb idő kell ugyanis ahhoz, hogy az ember megértse, a helyes táplálkozást sokkal könnyebb elsajátítani, mint tartós szokássá alakítani. De nem szeretnék sem előreszaladni, sem belekontárkodni Kriszti szakterületébe, erről majd mesél ő.

Végül pedig: ne úgy menj neki a projektnek, hogy na most én lefogyok kilót ha addig élek is. Kezdd kicsiben, pl. Belátható időtáv, teljesíthető cél, sikerélmény, ami már sokat segít a folytatásban. Na végre, most már akkor mindent tudok és kezdhetem?

2. NAP: Zöldség- és gyümölcsparádé

Már nagyon sokat tudsz, de az energiabevitel önmagában nem minden. Sokat számít, hogy ezt villan ki fogyni energiát milyen ételek formájában xiumin fogyás előtt és után be a szervezetbe.

Mostantól ezekről a dolgokról lesz majd szó, vagyis megérkezünk szépen lassan az étrendünk tényleges átalakításához. Előtte azonban a következő blogbejegyzésemben még megtanuljuk azt, hogy, különösen a folyamat elején, mennyit segít, ha tisztában vagyunk azzal, mit és mennyit is eszünk: megismerkedünk a táplálkozási naplóval és a tápanyagszámítással. Igen, lesz egy kis matek, de hipp-hopp megtanulod, meglásd. Addig is hadd mutassam be leendő segítőtársainkat a folyamatban: Konyhai mérleg és számológép: nem kell drága, komoly holmi.

Fogyni és meleg villog. Sylvester Stallone egy szál alsónadrágban villog az utcán - Fotó

A lehető legegyszerűbb, de azért gramm pontossággal mérő mérleg és a telefonod számológépe is megteszi. Majd meglátod, hamar barátok lesztek. A következő viszontlátásig számoltasd ki az alapanyagcseréd és a napi energiaszükségletedet, és innen folytatjuk! Felhasznált források Szollár L. Az elhízás kórélettana. Klinikai obezitológia. Semmelweis Kiadó. Budapest, Pados Gy. Az obesitas diétás kezelése. Ireton-Jones C. Elsevier, Lysen L. Nutrition in Weight Management.

A szövegben szereplő linkek.